خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/22 - 09:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
خالدی سردشتی:

با تکمیل سد ونک، رونق کشاورزی به شهرستان لردگان بازخواهد گشت

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: با تکمیل سد ونک، رونق کشاورزی به شهرستان لردگان بازخواهد گشت.

محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: یکی از مهمترین پروژه هایی که در استان چهارمحال بختیاری به ویژه شهرستان لردگان نیاز به رسیدگی و اهتمام جدی دولت دارد،سد ونک است که دولت وظیفه دارد در  سریع ترین زمان ممکن شرایط این سد را بهبود ببخشد.



نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سد ونک چندین سال است که مجوز های لازم را اتخاذ کرده  و در سال 96 مجوز های زیست محیطی آن گرفته شد و از طرفی ردیف های ملی آن تعیین شد و در سال 98 مجوز ساخت آن از طرف وزارت نیرو صادر شد.



وی افزود: این سد قابلیت تامین آب شرب و آب کشاورزی بخشی از شهرستان لردگان را بر عهده دارد که ظرفیت 100 میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده است که این ظرفیت می تواند نجاب بخش، بخش کشاورزی این شهرستان بوده و بخش خانمیرزا را می تواند آبرسانی کند.



این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: متاسفانه چاه هایی که در دشت های حاصلخیز شهرستان لردگان حفر شده، به میزان 30 سانتی متر سطح آب زمینی را کاهش داده و باعث نشست زمین در دشت های این شهرستان شده که باید با تأمین به موقع آب کشاورزی، میزان استفاده از چاه ها کاهش یافته و از هدررفت مرغوبیت خاک این دشت ها جلوگیری کرد.



عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خاطرنشان کرد: با تکمیل سد ونک در شهرستان لردگان به طور قطع، اشتغالزایی و کشاورزی در این شهرستان رونق دو چندان خواهد گرفت که به تبع آن رونق اقتصادی نیز به همراه خواهد داشت ./



پایان پیام

  • کد خبر : 297698
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار